27 juli 2009

Betongfrälst

Betong är ett av favoritmaterialen just nu. Håller ju till exempel på planerar att gjuta ett 80 kvm stort altandäck i just betong. Men det finns ju så många andra användningsområden! Snygga krukor till altanen, fågelbad, bord, bänkar, inredningsdetaljer m.m.

Förutom altanen planerar jag att gjuta en bänk till trädgården och fågelbad formade som rabarberblad.




BILDER; FORM4ELEMENT


Dessa superstiliga vattenskålar skulle inte heller vara fy skam att ha i trädgården.

BILD; PERLANLIVING

Varför inte en geting?


BILD; PERLANLIVING

&-tecknet från Många Rum skall någongång få pryda mitt hem...


BILD; MÅNGA RUM

3 kommentarer:

Annica sa...

Hej Mikaela!
Hittade in hit av en slump... men gud så fina ideér du har... och er trappa i huset gillade jag. Påminner mkt om den vi ska ha!

Hoppas det är ok, om jag när huset blir färigt ngn ggr.. lånar lite ideér av dig!
Älska, glömma och förlåt.. den va fin!

Hoppas du mår bra, såg magen och dig på stranden en dag.. :-) Jättefin!
Får man fråga när det är dags?
Är det så att ni bor i Kalmarnäs, eller är jag helt ute på en cykeltur nu?
Kram
//Annica

Cindy sa...

Hallååååå nu har även jag hittat hit ;-) Annica som tipsat.
Ni har ett otroligt vackert hem, gillar stilen. Vill ha liknande :-)Har sett ert hus då jag vart hem till Anna och Björn som bort snett ovanför er.Roligt att få börja med trädgården, men det är ju ett evighets projekt :-) Grattis även till bebisen i magen. Snart blir vi även kommungrannar /Cindy i SHS

Mikaela sa...

Tackar för alla komplimanger! :-)