18 oktober 2008

Stora hallen

Ett av våra pågående projekt är att vi ska inreda stora hallen (eller aulan som det står på ritningen...) Vi har köpt den här bänken, Åminne från Mio, fast i vitlack. Jag har tänkt placera den under trappan och på bänket ska det ligga ett grått fårskinn. Vi har tänkt köpa ett äkta, men billigare varianter finns t.ex. hos Ikea. Jag har även köpt tyget Bottna från Marimekko. Min tanke är att jag ska spänna upp tyget på en stor spännram, så att det blir en tavla. På golvet funderar jag att lägga Banda matta från EM. Vi har ganska mycket ek i vårt hem, både golv, garderober och möbler är av ek. Jag skulle vilja blanda upp det med inslag av vitlackade möbler. Tror det skulle fungera bra eftersom vårt kök är högglansigt vitt.


BILDER; IKEA, MIO, MARIMEKKO, EM, MY FIRST ROOM

Inga kommentarer: