25 november 2008

Helsingfors

I helgen var jag till Helsingfors med tjejgänget. Vi besökte bland annat museet Kiasma där det fanns flera riktigt intressanta verk att se. Vi konstaterade att konst verkligen kan vara vad som helst och en del verk var nog för abstrakta och moderna för min del. De flesta av konstverken var dock riktigt imponerande och framförallt inspirerande. Varför inte tillverka sin egen konst? Jag gillade speciellt utställningen Molnteckningar och ett av verken jag stannade till vid extra länge var detta av Kako Ueda.





BILD; KIASMA


Efter det vandrade vi ner på stan och avnjöt en underbar vin-och pastalunch på La Famiglia. Lyxigt! Kan inte riktigt förstå att jag spenderade en hel dag i Helsingfors utan att shoppa en endaste liten grej... Resan gick istället i matens tecken och vi avslutade med en välförtjänt fikapaus på Karl Fazer Café.

Inga kommentarer: