11 november 2008

Orkeslös

Allteftersom jobbet har tagit överhanden i mitt liv så har inte så mycket hänt på inredningsfronten här hemma. Mamma har lovat sy ett par kuddfodral till soffan som nog kommer att liva upp en del. Sambon jublar, äntligen kommer det in lite färg i vårt hem!
Jag har många idéer på lut, men än är det få som blivit förverkligade. Bland annat har jag tänkt tillverka två stycken lampor. Den ena modellen hittade jag i senaste Plaza Interiör. Det är en taklampa som verkar vara rätt enkel att göra själv. Man fäster helt enkelt papperssnören i olika längder på en trådstomme. Den andra lampan har jag tänkt göra av en begagnad trådstomme, en egen variant av "kejsarens nya lampa" som ni ser på bilden nedanför. Nu gäller det bara att hitta lämplig trådstomme...





BILD; WWW.FAMILYLIVING.SE

Inga kommentarer: