4 december 2008

Juletid

Är ganska sporadisk i mitt bloggande just nu, dels på grund av att jag tyvärr inte har ensam vårdnad om vår laptop... och dels på grund av att tiden (orken?) inte riktigt räcker till. Tid är ju för övrigt ett intressant fenomen. För hur lite tid vi än upplever att vi har så kommer det ju ny tid hela tiden, att tänka utifrån det perspektivet får mig att känna lite mindre stress.

Något jag inte tänker stressa över i år är i varje fall julen. Jag tänker skita i att hänga upp nystrukna julgardiner i skinande rena fönster. Jag struntar i julkorten och jag tänker bara plocka fram det julpyntet jag tycker allra mest om. Pepparkakorna får gärna någon annan baka, och knäcken likaså. I år är det julefrid som gäller! Jag ska försöka se till att köpa julklappar med mening och tanke bakom, men det är det enda! Jag är övertygad om att jag kan hitta julstämning nersjunken i soffan med glöggmuggen i handen, trots dammråttorna som virvlar runt i hörnen.

Lite har jag i alla fall pyntat här hemma. Finaste (och enda) juldekorationen jag handlat i år är kudden med God jul-broderi. Tycker att den passar fantastiskt bra i min stiliga soffa.









BILDER; PRIVATA

Inga kommentarer: