21 augusti 2009

Städhjälp sökes

Innan vi åkte på vår Sverigeturné så städade vi huset. Inte toknoga men så att det i alla fall kändes bra att lämna. Jag vet inte riktigt vad som hände sedan men nu verkar det som att ett mindre krig utspelat sig här. Ouppackade väskor ligger överallt, och innehållet från tusen Ullaredskassar har spridits ut på måfå... Energin har varit noll den här veckan och det märks! Gjorde ett ryck just och redde åtminstone upp det värsta i köket, annars hade vi nog fått kalla in Anticimex snart. Jag avskyr verkligen att städa, även om jag ääälskar när det väl blivit gjort. Men kan ingen annan göra det då, måste det vara jag? :-)

På tal om Ullared... Det fanns en del inredningsprylar där, men eftersom det inte var det vi var ute efter blev det inte mycket sådant inhandlat. Man kunde dock fynda en del fina grejer från bland annat Sagaform där. Mitt enda kap på inredninsgfronten var en diskmedelsflaska.


BILD; PRIVAT


Inga kommentarer: