25 september 2009

Behov av förvaring

Är i desperat behov av förvaring till vårt hem. Huset svämmar över av mappar, böcker, dvd-skivor och annat som inte riktigt har funnit sin plats. Huset har egentligen inte mycket väggyta heller, då vi har MASSOR med fönster och ganska öppen planlösning. Vilket jag i och för sig gillar, men som skapar... förvaringsproblem! Just nu är jag i störst behov av förvaring till "datarummet" på övervåningen, och där ställer snedtaket till det. Finns inte många bokhyllor som är tillräckligt låga för att passa där.

Har ju, som ni kanske förstått, länge suktat efter vitrinskåpet Granemo från Ikea. Jag har även försökt leta efter liknande skåp på loppisar och dylikt. Imorse kom jag dock på en ny idé. Varför inte använda sig av trogna Billy-bokhyllan?

Tänkte att jag skulle sätta tre stycken 80 cm bokhyllor bredvid varandra, men av den lägre modellen dvs 106 cm. Hyllorna längst ut skulle ha vitrindörrar med träram och den i mitten m. stålram. Mellan glaset på dessa vitrindörrar kan man sätta tyg eller annat som man gillar. Jag skulle naturligtvis använda mig av tapeten Woods från Cole & Son. Surprise, surprise!

Jag tror att det kan bli riktigt bra, även om Billy-bokhyllan i sig känns ganska trist. Vad tror ni?

Den här bilden visar väl närmast vad det är jag tänkt mig, men ändå inte... Försök visualisera!


Inga kommentarer: