4 oktober 2009

Vardagsrumsfunderingar

Är trött på mitt vardagsrum och vill förnya det, men jag vet inte riktigt hur. Funderar på att flytta upp TV-bänk och TV till övervåningen och göra vardagsrummet till "sällskapsrum" eller vad jag nu ska kalla det.

Just nu känns rummet ganska fyrkantigt och det skulle jag vilja bryta av med en rund matta. Har länge funderat på att införskaffa en stor, rund ryamatta liknande denna från EM.

BILD; EM


Har även kikat lite på de här fåtöljerna från Ikea. Gillar känslan av 50-tal som kontrast till all annan inredning i huset. Det jag är fundersam till är att vi har en vit medaljongtapet från Duro, som jag tror kommer att skära sig med 50-tals stilen... Dessutom gillar jag tapeten i sig och är inte alls inne på att tapetsera om...än!

BILD; IKEA

BILD; DURO

Tapeten liknar sig tyvärr inte riktigt på den här bilden. I verkligheten upplever man den som vit och skimrande.

Nya gardiner behöver införskaffas, men där är jag helt lost. På ett sätt är jag nog ute efter en lite mer ombonad känsla nu till hösten och vintern. Tittade som hastigast på de här gardinerna från Ikea.



BILDER; IKEA


Som ni märker är jag inte alls klar med mina tankar, utan har bara en massa olika funderingar som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.

Inga kommentarer: