21 juli 2010

Salta stänk från havet

Det har verkligen varit fullt upp senaste tiden. Ibland känner jag mig helt utmattad, men på ett "bra" sätt... Har tyvärr lite svårt för att ta en välbehövlig siesta under dagarna. Resan till Riga och Visby är avklarad och den var toppen! Lite för varmt i Riga men i Visby var det underbart! Är så stolt över dottern som klarade resan med bravur, inget gnäll och inga tårar. Satt snällt med under middagarna och somnade utan problem på kvällarna.

I måndagskväll hade vi middag här hemma med släkt och vänner. Jag jagade dock middagsingredienser under hela eftermiddagen. Trots diverse justeringar av menyn, och fem (!!!) butiksbesök, fick jag ändå inte tag i allt jag skulle ha. Kan inte fatta att utbudet kan vara så dåligt här hemma ibland...

Igår var vi ut och paddlade kajak några timmar. Vädret var precis lagom. Då solen kikade fram var det skönt med lite saltstänk från havets vågor. Efter det avnjöt vi så kallade plåtbröd på Niska. Gott och mysigt att sitta på bryggan och äta!

Ledsen att inredningsinläggen dröjer, men det kommer!

Inga kommentarer: