7 juni 2010

Mors lilla Olle...

Igår hade jag verkligen tur! Satt hemma hos mamma och spanade in en massa fina saker hos Ellis Corner. Tittade speciellt mycket på de fina vykorten med motiv från kända barnvisor, och funderade på om jag skulle beställa några för att rama in till lillans rum.

Mamma försvinner ett tag och kommer sedan tillbaka...med en jättefin stooor plansch med motiv från "Mors lilla Olle". Ger systeryster sitt godkännande så hänger snart den ljuvliga planschen inramad i lilla L's rum!

BILD; ELLIS CORNER

7 kommentarer:

Anna sa...

Jättesöt plansch! Jag var länge inne på ett "bullerbybarnrum" men efter en titt i en av dina gamla mamatidningar ändrade jag mig drastiskt så nu blir det lite mer retrostuk på bebés rum. Men ett tag kvar ännu innan det ens finns ett rum att göra ngt av så vi får väl se..kanske blir ett 90 talsrum med aprikosa volanggardiner? :)

Mikaela sa...

retro är också fint! Inte är det tapeten med små gula träd du spanat in? =) annars funkar säkert 90-talsrum också.. aprikost är givet! ;)

Anna sa...

Jepp jepp, gula träd it is! :)

Mikaela sa...

Tänkte att det kanske kunde vara den... ;) Ursöt är den iaf!

Anonym sa...

Ååh, jag har letat överallt efter en sådan plansch med Mors lilla Olle, men bara hittat små vykort. Vet du vart din mamma hade lyckats hitta en sån och vad den kostade?!

Första gången jag hittade till din blogg förresten och jag gillar den jättemycket!

Mikaela sa...

Planschen är inköpt på Judys Hantverk & Inredning i Mariehamn, men det är flera år sedan nu så jag vet faktiskt inte om de fortfarande har den. Tyvärr vet jag heller inte hur mycket den kostade. Den är jättefin, så jag hoppas verkligen du får tag på en!

Mikaela sa...

Hej Anonym! =)

Här kan du köpa planschen: http://www.barnbokhandeln.com/53-mors-lilla-olle.html