14 oktober 2010

Planen är klar!

Jag fick till slut kalla in experthjälp för att bli helt på det klara med hallens utformning, men nu är det bestämt hur det blir. Tack bästa S för dina synpunkter!

Jag kommer inte att kompromissa vad gäller tapeten från Cole & Son. Den är visserligen lite för dyr för min plånbok just nu, men hellre spara och få det som jag vill som S sa.

Det som är helt nytt är att jag bestämt mig för att sätta upp pärlspont på de två väggar som inte kommer att tapetseras, och målas i vitt.

Sittbänken blir kvar som tänkt, och kommer även den att kläs in med pärlspont. På den en dyna klätt i svart och vitrandigt tyg.

Planen är klar, nu är det bara finansiering, tapetserare & snickare som saknas. =)

Jag är fortfarande osäker på gardinerna men det blir antingen kappor med stora öljetter eller hissgardiner.

Mot ena väggen kommer ett skoskåp att stå, över den ska nya silverspegeln hänga. Hatthyllan och skohyllan i ek skall bytas ut mot nya i vitt.

Föreställ er detta, men ändå inte. Panelen kommer i vårt fall att gå ända upp till tak.



BILD; SKÖNA HEM

1 kommentar:

JessicaS sa...

Vilken tur du har som kan kalla in experter ;)