18 november 2011

Gammalt blir nytt

Håller på rensar ut lite grejer här hemma som jag inte längre använder eller tycker om. Prylarna säljer jag och istället ska nytt köpas in till nya sovrummet & barnrummet på övervåningen.

Problemet är ju bara att jag också hittar en massa fina saker som andra säljer. Hittills har jag fyndat fem exemplar av Nordens flora. Tänkte att jag skulle riva ur ett par blad och rama in, men nu vet jag inte om jag vågar förstöra dem på det sättet. Om inte annat får de väl bo i det blivande "biblioteket". (Ja, någon form av sådant blir det!)



Fyndade även en stor tvättkorg i rotting som nu står ute i garaget och väntar på att få ännu ett lager färg. Naturligtvis har jag ju spraymålat den vit! Tanken är dotterns alla kramdjur ska få rymmas i den. De är lustigt med de där kramdjuren, tror inte jag köpt ett enda men ändå är hela hennes hylla full med en massa "kramisar"... =)

Inga kommentarer: