23 december 2011

Merry Christmas!

Dan före doppardan och julstämningen saknas fortfarande... Gör dock mitt bästa för att försöka hitta den tills morgondagen. Sista försöket blir att peta ner några stackars nejlikor i apelsiner, men efter det ger jag nog upp!

Idag har jag köpt ett par klappar till julklappsspelet som väntar imorgon. Men de var de sista! Ägnade sedan eftermiddagen till julklappsinslagning och passade på att baka en kryddkaka med russin. Fick receptet av mormor, och den är min absoluta favorit under julen. Så god och saftig att det är lätt att föräta sig!

Liten är urväntad på tomten och pratar inte om så mycket annat just nu. Var svårt att hålla sig för skratt när hon med myndig (åländsk) stämma förklarade att tomten minsann borde "söpa mära ket...putiken" . Hon underhöll även en hel del tågresenärer när hon tittade ut i mörkret och skrek "Tomteen...tomten...tomteeen!" Gulle! :)

I år väntar en hel del nya jultraditioner så det ska bli spännande att se vad det samlade betyget blir efter helgen. Lutfisken vägrade jag dock ge upp, även om det bara är jag som äter av den...

God jul!


Inga kommentarer: