3 januari 2013

Jag är på gång!

Utrensningen har börjat - jag är på gång!

Igår satte jag ut en massa gamla möbler till försäljning som helt enkelt inte får plats här hemma längre. Ikväll är det utrensning av garderoben som gäller. Är ju helt otroligt hur mycket s.k.i.t. man samlar på sig. Det som är trasigt, fläckigt eller alltför nött slänger jag - resten skänker jag till välgörenhet alt. säljer beroende på skick.

Hoppas att detta ska få mig motiverad att ta itu med resten, har blivit en hel del "gömmor" sedan vi flyttade hit för fem år sedan... Läste någonstans att det krävs att man har ordning överallt för att lyckas hålla hemmet organiserat i längden. Det går med andra ord inte att bara att ha en låda städad, utan allt måste verkligen ha sin plats.

Tycker ju inte att det är alltför kul att rensa och städa ur skåp och lådor - men samtidigt tar allt "clutter" otroligt mycket energi från mig och skapar onödig negativitet. Nu ska energitjuvarna bort och ordning & reda är istället nya årets ledord!


Inga kommentarer: