2 januari 2013

Rum för lek

Så typiskt att  när jag en gång är ledig så somnar jag först kl. 02 och vaknar redan 06... Kunde helt enkelt inte somna om efter att Livia kröp ner i vår säng. Hoppas verkligen att jag inte blir alltför trött för idag har jag mycket på schemat!

Det enda som är bra med denna sömnlöshet är att jag nu fått helt klart för mig hur "nya" lekrummet ska inredas. Det bästa är att det inte är så mycket nytt som behöver inhandlas, utan det blir mest lite ommöblering.

I ena hörnet av rummet ska det bli sagohörna/koja med stora mjuka kuddar på golvet. Kuddar har jag sedan tidigare, men behöver sy nya överdrag till dessa. Fyndade en sänghimmel på Ellos tack vare bra erbjudandekod och ett gammalt tillgodohavande. Livia älskar att leka koja så jag tror det blir toppen.


Den gamla, fula bokhyllan får åka ut och istället blir det en vit Hemnes från Ikea.


Från övervåningen får fina barnbordet Star flytta ner. Tänkte att det blir perfekt med en liten yta för pyssel och möjlighet att sitta och rita.


För närvarande finns det inte gardiner alls i rummet, men jag drömmer fortfarande om en gardinlängd i vackra, men dyra, tyget Didrik från Sandberg.


Sedan tidigare hänger affischen med motiv från Mors lilla Olle inramad på väggen, och den får naturligtvis stanna.






Ovanför skötbordet hoppas jag att det blir en tallrikshylla, liknande denna från Oliver Furniture.



Inga kommentarer: