9 mars 2010

Vårkänslor

Fick sådan vårkänsla av dagens solsken idag så jag åkte och inhandlade lite fröer. Förra året var jag alldeles för sent ute, så det mesta av det jag ville ha var redan slut. I år ska jag bland annat försöka mig på att odla lavendel, grönkål, brytbönor och ruccola . Vi får hoppas att det går bättre med förkultiveringen än sist då hela eländet möglade...


Passade på att besöka en antikhandel också, då jag söker efter ett bord till vardagsrummet. Fanns ett som var precis som jag tänkt mig, men det kostade alldeles för mycket. Däremot hittade jag en svartvit emaljerad bunke med jättefint tryck på som jag fortfarande är lite sugen på.

Efter mycket om och men kom slutligen biblioteksboken som jag beställt. Den motsvarade kanske inte riktig förväntningarna men jag har ändå fått en hel del idéer. Bland annat har jag helt tänkt om vad gäller spaljéernas placering runt altanen! Ibland är lösningar så självklara, men man kan behöva se allt ur ett annat perspektiv för att komma på dem.

Lånade också hem Rötter och arv - Tolv åländska hem av Britt Marie Trensmar. Har bara bläddrat igenom den, men det är alltid intressant att få "kika in" och inspireras av andras hem.

BILD; SÖDERSTRÖMS.FI

Inga kommentarer: