17 mars 2010

Vinter, ge upp!

Trots att kvällarna blivit ljusare, fåglarna börjat kvittra och solen lyser allt starkare så känns det som att den här vintern aldrig ger med sig... Det är ju faktiskt snart april!

Med våren kommer drömmar om förändring och det finns nog tusen idéer och önskningar just nu. Ibland vore det nog mycket bättre om man inte var så intresserad av inredning. Det vore helt enkelt lättare om man inte skulle se alla möjligheter utan bara var nöjd och glad med det man har.

Var och köpte en födelsedagsblomma till farmor igår och då kunde jag inte låta bli att inhandla en vit pärlhyacint och några vaktelägg också. De får pryda köksbordet och påminna om att våren kanske, kanske är på väg snart ändå.


BILD; PRIVAT

Tror jag ska åka ner till stugan snart och leta efter lite vide och björkris att ta in här hemma. Brukar inte påskpynta så mycket, men lite vill jag ändå fixa till. Har letat efter vita påskfjädrar men inte lyckats hitta ännu. Om det är någon som har tips om var det finns så får ni gärna säga till!

2 kommentarer:

Jessica Selander sa...

Känner precis som du, ibland vore det så mycket enklare (och billigare!) att inte se alla nya möjligheter till förändring utan bara vara nöjd med det man har. Men, men.. Jag köpte en minipåsklilja att ställa ute på inglasade balkongen jag, i hopp om våren :) Kram

Mikaela sa...

Ja, tänk vad skönt om man inte skulle bry sig.. Minipåskliljorna är också jättefina! Ställde en sådan i hallen så att man blir glad direkt när man kommer hem =) och idag fick jag jättefina TULPANER! Älskar tulpaner och tröttnar aldrig på dem..