20 maj 2010

Full fart

Det har varit en händelserik dag idag! Full fart hela dagen... Har bland annat varit en sväng till handelsträdgården med sambon för att få lite idéer till trädgården. Jag skulle, som jag nämnt tidigare, vilja ha två-tre träd till framsidan. Men ännu har jag inte hittat något godtagbart alternativt till klotrobinian. Får nog fundera vidare!

Inhandlade jord, fröer, fiberduk och en ogräsupptagare från Fiskars. Testade den som snabbast och den verkar funka riktigt bra! Tänker gå loss både på maskrosor och tistlar med den. Tistlar vill jag absolut inte ha i gräsmattan eftersom jag vill att vi ska kunna gå barfota där. Maskrosorna är jag inte lika noga med...

Lite tid i trädgårdslandet har jag klämt in mellan alla andra aktiviteter. Lök, majs, olika sorter sallad, persilja och dill blir det om odlingen lyckas. Får jag plats så ska jag testa att så ärter, grönkål och prydnadspumpor också.

Inga kommentarer: