3 maj 2010

Pallkrageodling

Än har jag inte gett upp mina odlingsambitioner! Förhoppningsvis lär man sig av sina misstag, så i år blir det nog inte lika mycket sallad... haha. Ska försöka mig på majs, brytbönor, ruccola, persilja, dill, lök och kanske något till. I två av mina land har jag jordgubbar.

Jag skulle behöva få några tips på hur jag ska hålla katterna borta från landet. Skulle ogärna hägna in eftersom jag tycker det blir så fult, men jag vet inte riktigt vad som fungerar annars. Tycker det känns lite ofräscht då katterna använder landet som toalett... Så tips mottages tacksamt!

Fick ytterligare två pallkragar av svärfar, som jag nu placerat ut temporärt. Måste fundera lite vad jag ska ha i dem. Jag tycker det är väldigt praktiskt att använda sig av pallkragar/odlingslådor. Mellan våra har vi markduk och bark för att hålla ogräset borta. Ännu är trädgårdslandet inte riktigt klart, jag ska snygga till det ytterligare.

Nedan lite inspiration, trädgårdsland á la Ernst Kirchsteiger.

BILD; TV4

Inga kommentarer: