17 maj 2010

Trädgårdsliv

Det händer inte så mycket här på bloggen just nu. De senaste dagarna har vi mest njutit av det vackra vädret och pysslat med olika saker här hemma.

Eftersom sambon går med handen i paket så har jag nu för allra första gången klippt vår gräsmatta. För att vara nybörjare på området så är jag riktigt nöjd. Någon tuva här och där grämer jag mig inte över. Däremot är slänterna ut mot gatan oklippta, för där orkade jag inte dra och skuffa klipparen. Men förhoppningsvis får jag hjälp med dem snart av någon vänlig själ.

Vi gödslade gräsmattan för ca en vecka sedan och nu växer det otroligt snabbt Jag tycker dock att den består av väldigt mycket annat än gräs... Vi kommer nog att gödsla den en gång till bara värmen håller i sig, och då med något kombigödsel som tar bort lite ogräs också. Förhoppningsvis gör detta att gräset tar överhand sedan.

Idag har jag passat på att måla pallkragarna som jag ska använda som odlingsbädd i sommar. De matchar huset för jag använde mig av färg som blivit över sedan vi målade fasaden.

Inga kommentarer: