23 mars 2011

Plats för vila.

Jag blev osäker på om jag visat den här bilden förut, men tror inte det... Tänk er att ligga här en gråmulen sommardag. Läsa en bok, lyssna på regnet som smattrar på taket och...somna. Så underbart!

Ungefär samma tanke har vi med vår planerade friggebod/trädgårdsbod som kommer att byggas med förlängt tak så att vi på så sätt skapar en skuggplats. Där drömmer jag om att vi ska få plats med en dagbädd, träsoffa eller kanske en hammock. Plats för vila helt enkelt, för det tycker vi om. =)



BILD; SKÖNA HEM

Nu är glasskivan som skall monteras i spaljén runt altanen beställd. Kan tänka mig att folk som promenerat förbi funderat på varför vi har ett stort "hål" i spaljén. Men förklaringen är helt enkelt att det ska monteras en glasskiva där med ett texttryck på. Nu hoppas jag bara det blir lika snyggt som jag föreställt mig. Från gatsidan vet jag dock inte om det blir så vackert eftersom texten kommer monteras så att vi ser den inifrån huset/altanen.

Det är iaf kul att det är på gång lite saker nu i vår annars så innehållslösa trädgård!

Inga kommentarer: