7 augusti 2011

And Sunday it is.

Oj, oj efter den här veckans tårtfrosseri börjar det bli dags att återgå till ett sundare liv... Hoppas jag hittar motivationen till det pronto! Idag kom nämligen familjen över på kalas och då bjöd jag på äppelkaka och vaniljvisp enligt mormors recept, blev underbart gott!

Av syster med sambo, och resten av familjen fick jag ett superfint grått fjärilsfat från Mateus. Det har jag drömt om lääänge... =) Av snällaste mormor och mamma och pappa fick jag dessutom en hel hög med Kastehelmi assietter. Tusen tack!



Bygget fortsätter ute i trädgården. Idag har väggarna reglats upp. Väderprognosen ser tyvärr ganska dyster ut, men förhoppningsvis är det uppehåll både imorgon och tisdag i alla fall. Håller tummarna!

Trädgårdsboden kommer att förändra utseendet i trädgården väsentligt. Tror det kommer bli snyggt med den liggande panelen och plåttaket. Har inte riktigt kunna bestämma mig för kulörval som vanligt, skulle ju nämligen vilja ha in en del svarta detaljer i trädgården. Men boden kommer att målas i samma nyans som huset. Så ja, nu var det officiellt... så kan jag inte ändra mig sen... ;)

Imorgon är en stor dag för oss. Livia ska börja inskolas på dagis och jag ska vänja mig vid tanken på att återgå till jobbet. Lite ont i mammahjärtat gör det ändå... Men det blir nog bra!

1 kommentar:

Anna sa...

Det blir jättebra tror jag. Livia är en tuff tjej! Och här i detta hus ska det också bli nyttigt och hurtigt igen! Börjar med en skogspromenad ikväll. Heja oss!