3 oktober 2011

Keep in mind.

Ni kommer väl ihåg att uppmärksamma Rosa Bandet-kampanjen nu i oktober?

2011 blir det nionde året som Cancerfonden driver Rosa Bandet-kampanjen. Kampanjens syfte är att bekämpa bröstcancer genom att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om sjukdomen och väcka opinion.

Varje år får 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Antalet bröstcancerdiagnoser i Sverige ökar, men samtidigt blir de som överlever allt fler. På 1960-talet levde cirka 50 procent av bröstcancerpatienterna i Sverige tio år efter diagnos och behandling. I dag är siffran 80 procent. Cancerfondens mål är att ännu fler ska överleva – ett mål som bara kan bli verklighet genom framgångsrik forskning.

Köp ett rosa band ni också! Läs mer om kampanjen här.




Per Holknekt och Lena Philipsson är designparet bakom rosa bandet 2011.


Inga kommentarer: