30 oktober 2011

Planterat!

Börjar bli evinnerligt trött på allt som heter förkylning nu... Nu har fanskapet letat sig upp i bihålorna också!

Igår planterade jag och svärmor tulpanlökar och allium. Ska bli kul att se hur mycket som kommer upp i vår sen! Hade ju inte direkt tur med mina gladioler i somras, där det bara kom upp en massa blad och inte en enda blomma...

Det gamla skåpet har nu hittat sin väg hem till oss och står i garaget redo för lite uppfräschning. Ingen panik med det dock eftersom det inte är aktuellt att använda det ännu.

Nästa vecka fyller lillskruttan två år! Här hemma har vi redan smygfirat lite eftersom hennes farmor och farfar är på besök i helgen.

Nej, ska krypa tillbaka till soffan och fortsätta kurera mig. Snart, snart ska det väl bli ett slut på det här eländet också...

2 kommentarer:

sandralinnea sa...

Hej!
Jag fick tips om din blogg av Malin när du precis startat den och har följt dig sedan dess. Men inte en enda kommentar har jag lyckats skramla ihop, illa. Men nu så!

Jag tänkte när jag läste om din blomfria gladiolus, att det kanske är så att den blommar först andra året? Hoppas du inte gett grävt upp den, så kanske det blir blommor nästa år :)

Mikaela sa...

Kul att höra från "nya" läsare! =)

Tack för tipset, har inte grävt upp dem så fortfarande finns kanske en chans ändå!