18 oktober 2011

Ynklig.

Sjuk. Eller "mycke syk" som dottern säger och tittar medlidande på mig med huvudet på sned. Hostar och hostar och HOSTAR. Hostar upp lungorna och sväljer dem igen, för jag tänker att de kan vara bra att ha. Senare. Nåja, som med allt annat går väl det här också över.

Slutet av förra veckan spenderades i Falkenberg med ett besök på Ullared. Någon slags hat-kärlek är det som jag känner inför det stället. Handlade i alla fall barnkläder, leksaker och hundbajspåsar. Massor med superbilliga hundbajspåsar. Men försökte i övrigt att inte drabbas av shoppinghysterin, som tydligen gör folk galna.

På hemvägen gick jag in via Cervera för att se om de hade Le Creuset grytan i vitt. "Den har utgått" svarade de. Men jag hade tur och hittade den hos Bagarenochkocken istället, så nu är den på väg hem! Tack till superfina la familia för förlovningspresenten!

För övrigt håller jag precis på att avsluta boken En dag av David Nicholls. Lagom till bokklubben på lördag. Hoppas verkligen jag är bättre då så att jag kan vara med. Boken har filmatiserats och har biopremiär i veckan, ska definitivt gå och se den sen!


Inga kommentarer: