27 december 2009

Bord & stolar

Så småningom kommer vi att behöva köpa nya stolar till matplatsen, eftersom de är tygklädda. Ljusa klädda stolar och kladdiga barnhänder går liksom inte ihop i mina öron... =) Får jag välja vill jag då också byta ut bordet.

Har kollat på olika bord och stolar ett bra tag nu, men inte riktigt hittat något som faller mig i smaken och passar plånboken...

Ett bord jag gillar är Norden från Ikea, det kan jag bra tänka mig. Frågan är bara vilka stolar man ska ha till det?

Ett förslag jag gillar är att blanda olika slags stolar. Antingen köpa nya, i olika modeller och färger. Eller, så funderade jag om man skulle försöka köpa begagnade stolar på olika loppisar. Då kan man slipa och måla om dem i en och samma färg så får de ändå ett enhetligt utseende.

Bilden nedan visar att det går att blanda ganska många material och stilar. och ändå få ett riktigt snyggt resultat. Där är nog jag varit lite feg tyvärr, och det mesta i vårt hem är antingen i ek eller vitt. Jag är dock lite sugen på valnöt, så vi får se vad det blir...




BILDER; LEVA & BO

Inga kommentarer: