16 december 2009

Ingen julkänsla

En vecka kvar till julafton, och jag har noll julstämning... Lovade mig själv att sätta upp det sista pyntet till lucia, men det blev inte av. Idag har jag städat och pysslat lite här hemma så kanske jag hittar inspiration att ta itu med det imorgon...

Var och letade knoppar till sekretären igår, men hittade tyvärr inte några. Fanns en sort som jag gillade, men det fanns en för lite. Så typiskt. Men jakten fortsätter! Största problemet är väl att hitta små knoppar så att de passar till lådorna.

Var och vaccinerade mig mot svininfluensa ikväll. Vi har diskuterat fram och tillbaka här hemma, men efter mycket om och men bestämde vi oss för vaccination. Känns bra när vi har en liten här hemma. Hon kan visserligen bli sjuk ändå, men då har vi i alla fall gjort vårt bästa för att skydda henne. Jag tycker det är bra att tänka på andra som hör till riskgrupperna, och som av olika anledningar inte kan ta vaccinet.

Imorgon ska jag föra hundarna till "frisören". De har tyvärr blivit lite sidosatta den senaste tiden och behöver en ordentlig genomgång av pälsen. Det är så härligt att få hem dem sedan, nybadade och friserade. =)

Inga kommentarer: