11 december 2009

Ny plats för bloggandet

För flera veckor sedan spanade jag in en sekretär hos en antikhandlare. Tänkte att den var såld nu, men åkte ändå dit idag. Men den fanns kvar! Så nu har jag reserverat den och ska åka dit med sambon imorgon för att titta på den igen. Jag har velat ha en sekretär sedan jag var liten, men det har aldrig blivit något inköp. Vet egentligen inte varför jag alltid gillat dem, men tror att det kändes lite "hemligt" och spännande med de små lådorna. Den som jag tittat på är ganska liten och enkel i björk, kanske från 40- eller 50-talet. Har ännu inte bestämt om jag ska behålla den i det skick den är nu, eller om jag ska måla om den. Den var lite sliten på vissa ställen, speciellt på skrivskivan. Men det kanske går att slipa och lacka om...

Tanken är att vi ska flytta bänken som vi har under trappan och ställa sekretären där istället. Jag har tröttnat på att ha laptopen på matbordet hela tiden, och på detta sätt får vi en passlig plats för den. Så kan jag sitta där och blogga istället!

Inga kommentarer: