15 februari 2012

En bättre lösning.

Jag har en tendens att fylla mitt hem med små lappar fyllda med idéer, att göra-listor, uträkningar, funderingar och saker jag behöver komma ihåg. Jag skriver på gamla kuvert, tidningar och i princip på det mesta som kommer i min väg. Men jag kan ju inte påstå att detta sätt att skriva är särskilt organiserat eller ens riktigt klokt. Jag menar, jag hittar ju aldrig rätt lapp sen när jag behöver den. Gamla nerkluddade kuvert har dessutom en tendens att bara försvinna?!

Så nu ligger den där på månbordet och är alldeles ljuvlig. Orörd, ren och i väntan på att bli fylld med alla mina spontana kludderier. Har lite svårt för att börja nu bara. Känns ju som jag förstör den då.



Är för övrigt hemma med sjukt barn idag. Magsjukorna verkar florera överallt just nu, och igår var det alltså Livias tur. Nu håller jag tummarna och hoppas åtminstone att hon klarar sig från kräkningarna. Myskläder, tjocka puffiga täcken i soffan, sagoböcker och barnfilm är alltså det som gäller för dagen!

Inga kommentarer: