25 februari 2012

I min egen säng.

Efter att ha varit på resande fot i en vecka är det extra skönt att krypa ner i min egen säng ikväll. Speciellt efter hemresan from hell, då det stormade rejält när vi skulle över havet. Trött, rödmosig och till sist nerspydd av dottern kändes det som jag skulle kunna klara mig utan dessa resor ett tag framöver.

Det bästa var ändå att få träffa vännerna E & J som vi stannade hos ett par nätter innan vi åkte ner till Skåne. Det är alltid lika trevligt och avslappnat hos dem. Dessutom lagar de supergod mat! Klottrade snabbt ner receptet på kalvgryta och vegetarisk lasagne som jag också ska pröva laga vid tillfälle.

I skåneland har vi tagit det lugnt, uträttat en del ärenden, ätit god mat och umgåtts med nära och kära. Passade på att bada badkar en kväll också. Hade glömt hur underbart ljuvligt det kan vara. Låg länge, länge i mörkret och njöt av de tända ljusen och Melissa Horns vackra stämma.




Idag hann vi med ett besök till Ikea. Reafyndade och spontanköpte ett vitrinskåp som jag kikat på ett tag. Tror det ska få bli klädförvaring i blivande sovrummet. Det mesta av det jag skulle ha till Livias rum, så som konsoler, hyllplan och korgar var tyvärr slut. Hemnes byrån som vi skulle ha fanns det bara ett exemplar kvar av, förstås var den förpackningen skadad och två små, små skrapmärken gjorde att vi fick den nedsatt med nästan halva priset. I övrigt är ju inte ett besök till Ikea en löningslördag något att rekommendera...

Inga kommentarer: