4 februari 2012

Dolce far niente

Den här veckan tog vi tidig helg. Eftersom dagis var stängt igår så tog jag ut några övertidstimmar och spenderade dagen med lilltjejen. Det visade sig dock att dagen skulle innehålla fler mer eller mindre otrevliga upplevelser, och dem kunde jag gärna varit utan! Men, som plåster på såren fick jag träffa S och njuta av hennes sällskap under eftermiddagen. En Cappuccino och några kakor senare mådde jag så mycket bättre!

Bestämde mig för att göra något bra av kvällen som återstod och började måla dotterns säng. Konstaterade att det nog kommer och krävas ganska många lager färg om den ska bli snygg... Hemlagad pizza och en cider blev en fin avrundning på en ganska så kass dag.

Idag fick jag njuta av sovmorgon, och hela förmiddagen har gått i mycket lååångsamt tempo. Har myst med Livia under en filt i soffan och varit ut och dragit pulka i det vackra, vita och soliga vädret. En kladdig grötlunch senare är det nu dags för egentid. Underbart!

Dolce far niente - Det ljuva i att inget göra

Inga kommentarer: