17 februari 2012

Snövit.

Bästa dagen i veckan, och dessutom inledningen på semestern! Eftersom jag knappt varit på jobb i veckan fanns det såklart en hel del att göra, men jag betade av det viktigaste och jobbade lite längre än tänkt. Så blev det ganska bra till slut i alla fall!

Innan jag åkte hem tog jag en sväng via färgaffären och handlade hem en hink av Alcros i kulören Snö från ad.white-kollektionen. Samma som i hallen med andra ord, vitaste vitt. Men innan jag börjar rolla väggarna finns det en del smått att fixa med taket. Som att måla igen de där små springorna där träet lyser igenom. Mindre snyggt.

Livia är redan eld och lågor över sitt nya rum och vill ofta gå dit upp för att titta vad vi håller på med. "Måla sängen" säger hon på sin bredaste åländska. Men enligt henne ska allt vara "blå". Måla taket blå. Måla väggarna blå. Måla sängen blå. Men det blir vitt. Vitt. Vitt. Vitt. Och så intalar jag mig själv att hon ju faktiskt inte kan de olika färgerna ännu. För henne kan ju faktiskt blå betyda vitt. Jo, så är det nog.



BILD; ALCRO

1 kommentar:

Sis sa...

För henne är hela världen blå just nu. Det skulle den nog vara för dig också om det var den enda färg du kunde uttala :)