18 december 2012

Back to life.

Helgen gick åt till att försöka väcka kroppen till liv igen. Cirka två veckors sängläge, vilka föregicks av tre veckor semester, och därefter en släng magsjuka satte sina spår och kroppen kändes minst sagt stel och trögstartad. Men det är otroligt skönt att vara på gång igen!

Avslutade gårdagen med en lång och härlig massagebehandling, precis vad jag behövde en kall och mörk vintermåndag.

Känns som att vi har en del på gång här hemma nu, bland annat har mannen skruvat ihop lite nya möbler från det stora varuhuset. Det är dags att få extra förvaring i form av ett nytt badrumsskåp, en byrå och lite annat smått och gott. Jag drömmer ju fortfarande om att jag ska ta tag i projekt utrensning här hemma, och den här gången känns det som jag är på god väg. Våra garderober svämmar nämligen över av urväxta barnkläder och gamla slitna kläder som inte används längre. Tyvärr har jag alltför svårt för att göra mig av med saker och tänker ofta tanken "kan vara bra att ha".

Har gjort ett riktigt fynd och fick hem några fina glasmuggar från Iittalas serie Kastehelmi idag. Perfekt till julens glöggmys!

BILD; ELLAS INSPIRATION

Som tur är så är det inte mycket julklappar som ska inhandlas i år, men när jag ska få tid till de små inköp jag ändå behöver göra vet jag inte. Känner mig inte särskilt inspirerad till att släpa runt varm och motvillig tre-åring i trånga butiker...

Inga kommentarer: