29 december 2012

Så var det över!

Julen kom, och gick lika snabbt förbi. Julafton firade vi hemma i år tillsammans med familjen, med lagom mycket mat och inte så mycket stress och "måsten". En riktigt skön julhelg! Men jag börjar redan bli trött på allt julpynt och det ska bli skönt att packa ner tomtar, röda dukar och julgranspynt och börja om med det nya året. Snart får jag njuta av krispigt vita tulpaner igen...

Några fina klappar kom tomten med, och det är roligt att få någonting man verkligen önskat sig sedan länge.

Numera kan jag njuta av en supermysig morgonrock i velour.

BILD KAPPAHL
 
Uppsättningen från Iittalas serie Kastehelmi kompletterades med ett vackert tårtfat.


BILD LÅNAD FRÅN JOHANNADEKORERAR

Gästtoaletten pryds numera av vackra tvålpumpen från L:A Bruket med doft av Vildros.


I köket har jag tänkt ställa i ordning ett teskåp, och  där ska naturligtvis fina burken från Kusmi tea få husera.


Jag och mannen köpte inte några julklappar till varandra i år, utan vi har istället investerat i en ny vardagsrumsmatta. Som belöning för slutförda ledarskapsstudier, och erhållet stipendium, gav jag faktiskt mig själv en julklapp i år. Två ljusstakar från Tove Adman som jag spanat på i evigheter! Kunde inte låta bli när det var nedsatt pris på dem hos Mellow store.




Men bästa klappen av dem alla är nog att vi nu lämnat in matbordet på lackning, och äntligen beställt de otroligt efterlängtade stolarna designade av Ray och Charles Eames.

Jag har haft otroligt svårt att bestämma mig för vilken variant som var snyggast. Med karm eller utan karm, vita eller svarta, metallben eller träben... Till slut fick mannen bestämma och då föll valet på vita, utan karm och med träben. Det är ju tur att någon i familjen kan bestämma sig!

Eames!




Köksbordet har vi köpt begagnat för en billig  peng och inspiration till det fick jag av en bild på nätet. Vårt bord påminner ganska mycket, då det också är rektangulärt med svarvade ben så jag hoppas att slutresultatet blir liknande detta. Svart bordsskiva och vita ben!



Har bara ca två och en halv månad kvar att jobba nu så tiden går verkligen snabbt.  Kroppen känns redan tung och otymplig och foglossningen har sedan en tid gett sig tillkänna, men i övrigt mår jag bättre än på länge. I slutet av april har vi beräknat men jag räknar med att det blir en liten majbebis, om allt går som det ska

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh härligt med lite nytt till hemmet!!! Bordet med dom snygga stolarna kommer bli kanon! Sköt om dig :) /Cindy