6 december 2012

Ledig dag!

Idag firar vi Finlands självständighetsdag, vilket innebär att de flesta är lediga. För mig spelar det ingen större roll som ändå är hemma just nu. Traditionsenligt brukar ålänningarna vallfärda till Sverige denna dag för att göra sina julklappsinköp, men på grund av gårdagens snöoväder så antar jag att många stannar hemma idag.

Här inledde vi dagen med sovmorgon, och frukost till tonerna av Sarah Dawn Finers Winterland (min absoluta favorit i juletider).

Till min stora glädje fick jag äntligen tag i en begagnad Agam barnstol från Ikea. Dessa har utgått ur sortimentet och är verkligen supersvåra att få tag i. Den jag köpte är i björk, men ska lämnas in på målning samtidigt som matbordet och ska då bli svart.


I helgen väntar en massa skoj, som besök från våra stockholmsvänner, julkonsert och barnkalas. På måndag väntar jobb igen, och efter fem veckors frånvaro kan jag bara föreställa mig vad som väntar när jag kommer tillbaka...

Inga kommentarer: