22 december 2012

Ljuvliga Grace!

Äntligen är jag färdig med julklappsinköpen, och tackar högre makter för att jag såg till att begränsa antalet inköp i år. Fokus får som sagt ligga någon annanstans den här julen, och så får jag ta igen det någon annan gång. Det kommer förhoppningsvis fler jular, och denna ska vara så stressfri som möjligt!

Under gårdagens snabba shoppingrunda kunde jag konstatera att tekopparna ur serien som vi samlar på, Swedish Grace från Rörstrand i färgen Snö, höll på att utgå ur sortimentet. Passade på att lägga undan de få koppar som fanns kvar och så var jag in och hämtade dem idag. Fick ju presentkort när jag fyllde 30 år, så använde dem. Tusen tack för presenten! :)


Tycker att kopparna är otroligt fina, och ser fram emot att få njuta av en kopp te under morgondagens långfrukost.

Idag har vi inte gjort så mycket mer än njutit av sovmorgon, pannkakslunch och en del annat smått och gott. Nu vankas det snart middag och efter det beger vi oss till goda vänner för lite glöggmys.

I morgon blir det annat, då ska skinkan in i ugnen och sista städningen fixas. I år lagar jag egen senap efter mammas och gudmor Anns "hemliga" recept och maken har lovat att fixa en omgång lussebullar till samt lite julgodis. Den övriga julmaten ska hela familjen hjälpas åt med, så det blir förhoppningsvis inte så betungande för egen del.

God jul och gott nytt år!

Inga kommentarer: