8 februari 2010

Bråda tider

Idag passade jag på att gå en långpromenad med lilla L. Vi promenerade till min mormor, där vi sedan åt lunch och slappade en stund innan det bar iväg hemåt igen.

Har skrivit en lång "att göra lista" inför dopet. Det är mycket jag måste hinna med den här veckan. Behöver främst städa och fixa hemma för på fredag kommer halva gänget från Sverige. Totalt ska 6 personer sova över hos oss. Resten av släkten från Sverige kommer på lördagen och tar då in på hotell.

Måste hinna med att baka lite också. Ikväll testade jag att göra havrekakor med russin och valnötter á la systrarna Eisenman. Har ju inte smakat dem innan så jag vet inte riktigt hur de ska vara, tyckte de var goda men kanske lite mjuka...

Sambon ska baka bullar för det är han mycket bättre på än mig. Så här fint såg det ut första morgonen hemma efter att vi kom hem från BB. Tänk vilken lyx att som nybliven och trött mamma stiga upp till doften av nybakade bullar, tänd brasa och en massa tända ljus...

BILD; PRIVAT

Inga kommentarer: