6 februari 2010

Gammalt & nytt

Jag behöver väl knappast förklara desto mer, men detta hem gillar jag skarpt. Så snyggt! Det är svårt att blanda gammalt och nytt och få ihop det till en helhet men här tycker jag att de har lyckats!

Bilden på matplatsen nedan, påminner så mycket om vår egen som är placerad i ett burspråk. Just nu kikar jag efter en kökssoffa (istället för de tygklädda stolarna) men sådana här långbänkar kunde ju också vara ett alternativ.

Barcelonafåtöljen har jag trånat efter länge. Här har de lyckats få in den i en lantlig miljö på ett riktigt snyggt sätt.

Även denna bild påminner om vårt eget hem. Vi har också en vit, skimrande medaljongtapet bakom TVn.

Vardagsrumslampan ger ett mjukt intryck. Liknande finns i flera färger hos bland annat Mio och Ellos. Vita soffor är läckert, men går tyvärr bort då man har två fyrfotingar i huset. Annars gillar jag idén att göra ett soffbord av en gammal spegeldörr.


Denna bild påminner mig om mitt vilande renoveringsobjekt som jag borde ta tag i... När jag är klar kanske min sekretär också blir så här snygg!

BILDER; LEVA & BO

Inga kommentarer: