22 februari 2010

Pyssel

Ja, längtan till våren blir ju inte mindre när det är -19 ute... Men har, till min stora glädje, återfått skaparlusten istället. I brist på annan sysselsättning i det kalla vädret så började jag med några syprojekt idag och plötsligt kom kreativiteten åter! Just nu är det mjukiskaniner som tillverkas på löpande band (nåja, kanske inte riktigt..) till några av mina vänners barn. Har dykt ner i mammas tyglåda och försöker hitta snygga färg- och materialkombinationer. Imorgon ska jag in till stan och handla knappar, garn och lite annat som saknas. Sedan ska jag montera ihop första alstret. Delarna är redan utklippta till ännu ett par kaniner, så jag hoppas få dem färdiga imorgon också.

För den som är intresserad av att sy finns det en massa fina alster att inspireras av på nätet. Sötaste grisen hittar du hos In My House...


BILD; IN MY HOUSE

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)