9 december 2010

Dreams

Oj, oj vad tiden rinner iväg! De senaste dagarna har bara svischat förbi i ett huj... Har jobbat två nätter och gått kurs/utbildning på dagarna samt tagit hand om liten efter det. Är helt otroligt att kroppen hittar orken och energin! Visst finns det stunder när jag sedan är helt tom på energi, tålamod osv. Men lite mat i magen och en kort stunds vila brukar hjälpa.

Har börjat sy på min fjärilskudde, men väntar fortfarande på att de ska få in svarta zick-zackband... Grr! Förhoppningsvis blir den klar i början av nästa vecka.

Pratade med en kollega på jobbet häromdagen. Hamnade in på ämnet karriär och drömmar. Samtalet fick mig verkligen att inse att det finns vissa drömmar som jag nog bara måste ta tag i. Antingen måste jag förverkliga dem eller förkasta dem och gå vidare. För första gången på flera år har jag tagit tag i dem på riktigt. Har börjat bena ut vad det är jag vill och konkretiserat mina tankar. Snart stundar ett viktigt telefonsamtal, och vem vet... det kanske är början på något nytt!


Inga kommentarer: