20 december 2010

Tomma depåer.

Energidepåerna har verkligen varit tomma de senaste dagarna.. Har försökt få lite vila, men det känns som jag inte hinner ikapp. Nåja, har iaf fått lite uträttat här hemma! Jag älskar listor, och har nu plitat ner de absolut mest akuta & nödvändiga sysslorna jag behöver fixa innan jul. Så nu betar jag av dem en i taget.

Under gårdagen roade jag mig med att vika tvätt, tvätta julduk, handla de sista klapparna och köpa hem julmaten. Som tur är har vi delat upp ansvaret över maten så att det inte blir så mycket för var och en. Nu slipper jag förhoppningsvis stå och trängas i köerna med resten av befolkningen dagen innan jul.

Dagens består av att bege mig ut och försöka få tag på innejulgransbelysning. Mössen var som sagt och gnagde på vår förra slinga och i år vill jag INTE vara utan gran!

Senare i veckan ska jag baka pepparkakor och pilla ner lite nejlikor i apelsiner så att de rätta juldofterna kommer, sedan får det räcka! Bara mys och julgodisätande (sambon & syster har fixat!) som står på schema sen! ;)

Inga kommentarer: