8 januari 2011

Sköna söndag

Hämtade ut kuddarna från h&m i veckan och tyvärr var ett av kuddfodralen fel... Istället för den ljuvliga volangkudden hade de skickat ett svart i något konstigt "pälsaktigt" material. Så trist när man sett fram emot att få hem dem! Men jag kommer iaf att behålla ett i grå sammet, och så väntar jag ju fortfarande på den runda "mormorskudden".




BILDER; h&m

Imorgon ska jag försöka övertala min mamma att sy... Dels behöver jag lite hjälp med att sy blixtlåset i fjärilskudden och dels är jag lite sugen på att sy dynan till sittbänken.

Hallrenoveringen fortskrider med andra ord sakta men säkert. Sittbänken är på plats men saknar ännu lock. Den ska målas ännu en omgång, och listerna likaså. Men sen är det inte mycket kvar! =) Love it!

Bestämde mig till slut och klickade hem en gardinbeställning idag. Jag fick tips om rabattkod.se, där man kan hitta aktuella erbjudanden. Jag fick 50 % rabatt på en vara så nu blev det lite billigare iaf. En klassisk hissgardin i vitt linne blev det till sist.



BILD; ELLOS

Nyckelskåpet som jag fick i lilla julklapp är tyvärr returnerat. Kunde inte släppa tanken på det fina Zitti skåpet som jag såg då vi var nere i Skåne, så nu har jag beställt ett sådant med svärmor W istället.



BILD; TORKELSON.SE

Jessica frågade efter nätbutiker som jag kan rekommendera. Tyvärr har jag inte beställt så mycket utan kollar mest runt. Men de som jag beställt från har haft snabb service och allt har fungerat som det ska. Ofta är frakten till Finland ganska dyr + att det är krångligt med momsen. Så om det går brukar jag försöka beställa till vänner och bekanta i Sverige och så tar de med varorna när de kommer hem till ön. Ofta kan man betala varan med kort och bara skriva in en annan leveransadress.

De jag har erfarenhet av är:

Flitiga Fredrika

Julias vita drömmar

Hagedornhagen

The Bloominghome

My first room

Etsy

Allposters

Nej, nu ska jag fortsätta njuta av denna härliga söndag & ta vara på lugnet så länge det varar!

Inga kommentarer: