28 januari 2011

Weekend.

Oj oj vad tiden rusar iväg - nu är det fredag igen!

Idag har jag och dottern varit ute en stund i det sköna vädret. Hon fick åka pulka under förmiddagspromenaden med hundarna och sen tog vi en kort promenad här i kvarteret. L kan gå riktigt bra nu, trots klumpig vinteroverall och kängor! "Pratade" på bra under hela tiden - så gulligt! Men fortfarande förstår vi inte mycket av vad hon säger. Enstaka ord som "titta" och "hej" kan vi urskilja ibland. "ks ks" betyder kisse. Hon pekar på lampan, klockan, och sin mage. Vi kan säga att hon ska gå och hämta någonting från sitt rum och hon kommer tillbaka med rätt leksak. Mycket som händer och snabbt, plötsligt är hon en egen liten person!

Ikväll har jag bjudit in mig själv på middag hem till mor, ska bli skönt att göra ingenting...

Sen blir det förstås koll på nya Solsidan avsnittet (nej, jag kan INTE hålla mig tills på söndag!) och så är jag sjukt sugen på en sån här....

Inga kommentarer: