13 februari 2011

Bye, bye sunday... hello monday!

Helgen har flugit förbi i en himla fart! Har iaf fått umgås en del med min kära syster och varit hem till vännerna A & G på lite husesyn. Snart, snart får de flytta in i sin lilla pärla uppe på höjden. Men som de säger, den som väntar på något gott... =) Min favorit i huset blev den vitmålade trappan som kontrasterade så fint mot de grå väggarna.

På lördagsförmiddagen ägnade vi oss åt att hänga upp hissgardinerna i hallen. Blev riktigt bra och jag är nöjd! Men som vanligt väntar en miljon andra projekt på att tas itu med. Jag gillar att starta upp nya projekt här hemma, men är inte alltid lika bra på att slutföra dem. Har på senaste tiden, på flera plan, insett att det mesta känns lite bättre efter att man bara tagit itu med det. Så just nu försöker jag leva efter devisen:



I förrådet väntar (bland annat) en begagnad Stokke tripp trapp stol på renovering. Jag kommer att lämna in den för målning så småningom. Ännu tycker jag att Ikeas stol med brickbord är helt perfekt. Dels går det att spänna fast dottern så hon inte ställer sig upp och sen når hon inte de heta grytorna, tallrikarna osv på matbordet. För tillfället ser inte Stokke-stolen mycket ut för världen, men när den är fixad hoppas jag att den blir lika läcker som denna.



BILD; STOKKE

Inga kommentarer: