26 februari 2011

Sportlovshelg.

Sportlovsveckan är snart förbi, men här hemma har vi inte märkt mycket av den. Min vecka har bestått av en lunchträff, nattjobb och träff med lilla Lykke.

Finns det något slut på den här vintern? Jag vägrar iaf vara kvar i detta vinterland alltför länge, och mina tankar går därför mer och mer mot varmare tider. Här hemma vill jag snart få in mer pastelliga vårtoner, och framförallt är det utomhusprojekt som tankarna kretsar kring.

Om jag har tur, så är eventuellt vår trädgårdsskiss klar nästa vecka! Ska bli så spännande att se den! Sedan gäller det att fundera på vad som är möjligt att genomföra detta år. Några större projekt blir det nog inte, men kanske lite planteringar. Ska även bli spännande att se vad trädgårdskursen som börjar den 7 mars har att erbjuda.

Nu är det dags att fortsätta lördagen här hemma. Tycker det är så otroligt skönt att inte ha några tider att passa. Njuter extra länge av frukosten och strosar gärna runt här hemma i myskläder fram till lunch... Efter det blir det nog lite välbehövlig städning så det är fint tills middagsfolket kommer över. Smokey Burger de Luxe a la Leila står på menyn!

Se så fint tavelarrangemang man skulle kunna ha vid matplatsen! Tyvärr saknas det väggar till det här hemma. Öppen planlösning och många fönster i all ära, men ibland vore det mer praktiskt med mer traditionell planlösning...



BILD; SKÖNA HEM

Inga kommentarer: