17 juli 2011

Fix & trix

Som vanligt när jag jobbat natt har jag varit ur funktion nästan hela dagen. Återhämtade mig efter en tupplur framåt eftermiddagen. Då passade jag på att fixa i ordning en del grejer uppe på övervåningen.

Köpte en billig Ikea-matta för ett tag sedan, som numera får husera i gästrummet. Där hamnade även ett bord som jag fyndade på Ikeas rea. Är egentligen ett barnbord, men funkar finemang som sidobord!

Nya franska vägskylten är placerad på Ikea PS-skåpet, tillsammans med tre svarta ljusstakar som jag hittade på rea. Tänkte även att jag skulle hänga upp fjärilstavlan som kom hem på posten häromdagen, men det visade sig att jag köpt fel storlek på ramen så det får bli ett senare projekt.

Känns väldigt bra att vara där uppe och fixa lite nu, men det finns en hel del att göra. I höst blir det nog ommålning av det rum som för tillfället fungerar som arbetsrum, men som är tänkt att bli lilltjejens sovrum. Rumsfördelningen är inte helt enkel att lösa, hade varit enklare om vi haft tre sovrum där uppe istället för två.

Avslutade dagen med att lasera entrétrappan. Till mitt stora förtret så tog lasyren slut när jag bara hade fem korta brädor kvar att måla... Grr! Får försöka beställa hem mer lasyr med svärföräldrarna som kommer om ett par veckor, men hade ju helst sett att det varit klart NU!

Inga kommentarer: