28 maj 2011

Still dreaming.

Trots att vi för närvarande har mer på gång här hemma än vad vi egentligen mäktar med så kan jag inte sluta fundera på nya projekt. Övervåningen är ständigt återkommande i mina tankar till exempel. Där har vi bara ställt in de möbler som vi inte ville ha någon annanstans, och det känns som rummen där uppe fungerar mer som förråd än något annat. Jag skulle vilja utnyttja de rummen mer än vad vi gör idag, och få huset att kännas som ett helt hus.

Gästrummet är bland annat ett rum jag skulle vilja fixa eftersom vi med jämna mellanrum har gäster som övernattar hos oss. Bredare säng, byrå, och eventuellt en fåtölj skulle jag vilja ställa där. Som sänggavel skulle jag vilja hänga upp ett toile de jouy-tyg. Helst i klassiskt svart-vitt och mönstret får absolut inte vara för shabby chic.





BILDER; SKÖNA HEM

Men det är tur att plånboken hindrar mig från att sätta igång med några nya inredningsprojekt. Behöver en ständig påminnelse om att ta en sak i taget och nu är det trädgården som är prioritet ett. Men kanske till hösten...

Inga kommentarer: