2 januari 2012

God fortsättning!

Nyår firades i Stockholm hos vännerna E & J. Tillsammans fixade de tre-rätters middag och klämde in långbord för tjugo personer i vardagsrummet. Förutom detta fanns det möjlighet till att springa en runda och bada bastu. Våfflor, fiskdamm och sovmöjligheter ordnades till en hel drös med ungar. Själv var jag inte mycket till hjälp, krasslig som jag var. Men lyckades iaf fixa dukning och lite barnpassning när det behövdes.

Förutom en kort promenad under gårdagen har jag mest vilat hela helgen. Legat på soffan med en bunt tidningar, druckit varmt och bett till högre makter för att bli av med det halsonda. Idag gav jag upp och ringde till slut företagshälsovården. Övre luftvägsinfektion är diagnosen och jag är sjukskriven resten av veckan. Vätska, vila och smärtlindring för halsen är ordinationen. Kommer väl till pass med värmefilten jag fick i julklapp nu!

Månbordet blev mitt och står nu på plats i vardagsrummet. Färgen skulle behöva bättras på lite, men i övrigt är det gammalt, slitet, snett, vint och...alldeles underbart! :)

Fick låna hem ritningen till bokhyllan jag ska snickra, modell tallrikshylla som jag skrev om tidigare. Funderar dock på om jag kan förenkla det hela. Har ju en hel del projekt på gång nu, så ju enklare och snabbare desto bättre!


Inga kommentarer: