15 januari 2012

Keep trying!

De här helgerna kommer och går alldeles för snabbt! Hann ju knappt räta ut mig i soffan innan det var dags att förbereda kommande arbetsveckan...

Fredagen avslutades med räkor, goda ostar och ett glas vitt vin. Efter att Livia gått och lagt sig kunde vi med gott samvete passa på att se Änglagård 3. En trevlig film, men inte desto mer. Ändå lagom för två trötta småbarnsföräldrar! haha

Igår hade jag äran att ha bokklubbsgänget över på middag och boksnack. Bjöd på enkel och smakrik Bouillabaisse med aioli. Till efterrätt var det meningen att det skulle bli Crème brûlée med limesockrade bär. Tyvärr blev den totalt misslyckad eftersom den inte stelnade, och istället blev det vaniljsoppa med limesockrade bär. Nu ska jag öva, öva och öva för en perfekt Crème brûlée ska det minsann kunna serveras i detta hus!




Helgen avslutades med härlig spontaninbjudan till goda vänner, där vi blev bortskämda med både middag och dessert!

Imorgon är det snickarkurs som väntar igen. Jag ska förhoppningsvis fixa till krönet på skåpet och kanske hinna forma till benen också. Efter det tror jag det är dags att börja måla dörrarna så att jag kan sätta in glasen. Ska bli så kul att få hem skåpet när det är färdigt!

Inga kommentarer: