28 juni 2011

Besvikelse & nya drömmar.

Gårdagen spenderades i Stockholm tillsammans med syster och hennes sambo. Det blev en snabb tur via Ikea och två stycken Läckö fåtöljer inhandlades! Tyvärr blev det total besvikelse då jag kom hem och packade upp dem. Den ena fåtöljen är helt demolerad, hela stommen är vind och sned! Ser ut som den blivit påkörd av en truck. Tyvärr såg jag ju inte detta i butiken... Grr! Och idag upptäckte jag att rottingen på den andra fåtöljen börjat vira upp sig. Börjar tro att det inte är meningen att jag ska ha några Läckö...

Idag har vi avverkat en lång lista med ärenden. Bland annat har vi beställt stenblock till den kommande trappan upp till entrén. Skulle ta en vecka att få hem blocken, så snart är stenprojektet avslutat!



Är barnfri i veckan så borde verkligen försöka göra sådant som är svårt med en lillskrutt springandes runt benen... Fönstertvätt & målning står högst på listan, men vi får se hur mycket jag hinner och orkar med eftersom jag ska jobba också.

Drömmer vidare om att fortsätta inreda här hemma. Nytt på önskelistan är den här snygga garderoben från Ikea. Eftersom vårt sovrum är i minsta laget och dessutom rymmer en 180 cm säng (köp aldrig det, 160 cm räcker!) så vore det otroligt praktiskt med skjutdörrar för att få lite, lite mer utrymme.



Vi har en otroligt fin fondtapet bakom sängen, men den gör att sovrummet blir ganska mörkt och "murrigt". Skulle vilja måla väggarna vita och sätta upp den här toile-tapeten istället. Denna tapet är från Boråstapeter men skulle vilja hitta en med ännu vitare botten.



Naturligtvis har vi tusen andra projekt som går före sådana här förändringsarbeten, men jag älskar att befinna mig i drömmarnas land...

Inga kommentarer: